Dr. Phil sagsøger National Enquirer for $ 250 millioner over artikler om ægtefælles misbrug

Dr. Phil sagsøger National Enquirer for $ 250 millioner over artikler om ægtefælles misbrug

”Dr. Phil ”McGraw og The National Enquirer stiller op til en retssalen, når tv-talkshowværten og hans kone anlagde en retssag på $ 250 millioner mod supermarkedet tabloid og dets søsterpublikationer, hvor de anklager, at de fejlagtigt beskyldte ham for at være en voldelig mand og en hykler, der ikke praktiserer det, han forkynder.


Retssagen blev anlagt i sidste uge i Palm Beach County, Florida, mod Enquirer, dens ejer American Media Inc. og søsterpublikationer, Star Magazine og webstedet Radar Online.

Ifølge sagen beskadigede publikationerne McGraws omdømme ved at fejlagtigt beskylde tv-psykologen for fysisk og verbalt misbrug af sin kone, Robin. Artiklerne sagde også, at Robin McGraw tolererede overgrebet, og at parret bliver skilt.

Dragtene siger også, at Enquirer truede med at køre en falsk historie, der beskyldte McGraw for at have brudt et mands hoved med et ølkrus under en beruset nærkamp, ​​mens han var på college i de tidlige 1970'ere.

I sagen siger sådanne anklager uretmæssigt til skade for McGraws omdømme som åbenlyse modstandere af ægtefælle. Det tilføjer, at Robin McGraw startede et fundament, der sigter mod at hjælpe mishandlede ægtefæller, og at parrets ægteskab er solidt.


McGraw, 65, er vært for den populære ”Dr. Phil ”talkshow, hvor den blomstrende Texan er kendt for at videregive folks råd til gæster med forskellige problemer. Han producerer også ”Lægerne” og andre tv-shows og udgiver bedst sælgende diæt- og selvhjælpsbøger. Forbes Magazine rangerer ham som verdens fjerde højest betalte berømthed med en årlig indtjening på $ 88 millioner.



”Dr. og fru McGraw, efter varige år med National Enquirer, Star og andre American Media Inc.-publikationer med bevidsthed og hensynsløs udskrivning af skandaløse løgne om dem, deres ægteskab, deres integritet og deres karakter, har endelig konkluderet, at nok er nok og for meget er for meget, ”sagde deres advokat, Lin Wood, i en erklæring.


Amerikanske medier sagde i en erklæring, at de vil forsvare sig og vil udsætte Phil McGraws 'uaktuelle og falske påstande for, hvad de virkelig er.'

'Det er en lækker ironi, at Dr. Phil, som en dommer i Californien har kaldt en 'charlatan' og Daily Beast har kaldt et 'kvak', hvis 'usaglig melange af udnyttelse, berømthed parasitisme og troværdighed minedrift går tilbage i år' har anlagt en retssag mod AMI og beskyldte det for at være en 'trashy tabloid', ”hedder det i erklæringen. ”Dette fra manden, der besøgte Britney Spears på hospitalet i 2008, og derefter udsendte en offentlig erklæring om besøget i strid med hendes families tillid.”


Dommerens kommentarer kom i 2010, efter at McGraw på sit show viste et par, der havde løftet mere end en million dollars varer.

I henhold til retssagen har Enquirer og dens søsterpublikationer siden 2003 offentliggjort mere end 85 artikler om McGraws, i gennemsnit en hver anden måned, hvor de beskyldes for forbrydelser, hykleri og professionel adfærd. Retssagen siger, at historierne er falske eller overdrevne og sigter mod at øge, hvad den sagde, er amerikanske medias skæve økonomi.

pamela anderson vagina

”Disse artikler blev fremstillet og offentliggjort for at øge virksomhedsindtægter og fortjeneste til den ulovlige økonomiske, omdømme og følelsesmæssige udgift af dens mål, samtidig med at de brugte deres navne, lighed og berømmelse som en brummer-skabende og indtægtsskabende katalysator,” retssag siger.

Retssagen siger, at McGraws og American Media nåede til en toårig aftale i 2013, hvori det blev fastlagt, at parret ikke ville sagsøge virksomheden, hvis det stoppede med at køre artikler om dem. Retssagen siger, at kort efter, at aftalen udløb sent i sidste år, truede Enquirer og Star med at køre en historie, som McGraws hævder er falsk.


Retssagen siger, at historien ville have beskyldt Phil McGraw for at have smadret et mands hoved med et ølkrus under et beruset slagsmål, mens han var studerende ved Texas Tech University i 1970'erne. I retssagen siger, at natklubben, hvor den angreb, der angiveligt fandt sted, først åbnede seks år efter, at McGraw blev uddannet, og fik ikke en spirituslicens før i 2009.

Interessante Artikler